Witajcie.
2 dni temu kupiłem nieśmiganego Neato w vobisie.
Rozpakowałem, uruchamiam a on od razu woła jedzenia. Podłączyłem go do stacji, zgodnie z instrukcją na 12h.
Następnego dnia odpalam-posprzątał pokój, wyjechał na korytarz i tu też zrobił swoje, po czym wjechał do drugiego pokoju pokręcił się 2 minuty i dawaj "nazad" do ładowania. Na wyświetlaczu komunikat, że sprzątanie będzie kontynuowane gdy bateryjka się naładuje. Anulowałem. W związku z czym siedział sobie ponownie ...naście godzin.
Następnego dnia odpalam ponownie. Wyruszył. Przejechał wzdłuż ściany i znów ten sam komunikat.
Ze stoperem w ręku całe 2min 25sek. pracy.
Pierwszego dnia było 21 min.
Wnioskuję uszkodzoną baterię. Jest to stary model i przypuszczam, że leżał na magazynie kilka lat, aż bateria uległa zniszczeniu ze starości. Świadczy o tym fakt, że przy pierwszym uruchomieniu bateria była rozładowana. Uruchomił się ale nie podjął pracy.
Wykluczam problem ze stacją/ładowaniem/złym kontaktem, ponieważ cały czas mierzę pobór energii i tak oto:
Sama stacja-0,7W
Gdy robot wraca do stacji po pracy 44W-46W
Po ok 15min. pobór prądu spada do ok 15W i tak jest przez ok 2 godz.
Później gdy robot jest naładowany a wyśw jest zgaszony z sieci pobiera 3W.
W momencie gdy jest naładowany i wciśniemy jeden raz przycisk (zaświeca się wyśw) to pobór wzrasta do 5,5W.
Zastanawiam się, czy na podstawie np. nr seryjnego można odczytać rok produkcji?
To wyświetla w support:
SN 0290867
SW 3.4.24079
LDS V2.6.15295
Board Rev 64
Board SW 23179
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co dalej robić, bo na mój rozum to sprzedawca wysłał mi uszkodzone urządzenie i średnio mi się widzi wysyłać świeżo zakupiony sprzęt na gwarancję, żeby go oddali z nową baterią dopiero za miesiąc.
Dziękuję i pozdrawiam.
Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią
Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester
Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią
Czy zrobiłeś kalibrację baterii zgodnie z instrukcją producenta? Ten model posiada stary typ akumulatora NiMh, dlatego gdy robot jest nowy, aku jest nowy, zmieniono oprogramowanie, powiększono przestrzeń sprzątania, czas pracy robota jest krótki - trzeba go sformatować.
Przy pierwszym wyjęciu nowego robota z pudełka należy wykonać twardy reset i instalację nowego akumulatora. Wyłącz przełącznik "on/off" co jest pod pojemnikiem na kurz na 3-5 minut. Włącz go ponownie. Wciśnij raz przycisk "Start" aby podświetlić ekran. Przejdź do "Menu" --> "Support" --> "NEW BATTERY". Aby uzyskać pełną wydajność wykonujesz 3 pełne ładowania i 3 pełne rozładowania akumulatora. Jeśli tego nie zrobisz, akumulator nie uzyska pełnej wydajności (w tym modelu: 45 minut pracy).
Instrukcja przeprowadzania kalibracji wg support teamu (live chat room na stronie neatorobotics.com):
1. Ładuj 6 godzin, po czym naciśnij przycisk "Start" i przeprowadź tyle cykli sprzątania aż wyświetlacz pokaże "Low battery". W między czasie nie ładuj i nie pozwalaj robotowi doładowywać akumulatora (odłącz stację dokującą z sieci).
2. Ładuj akumulator 3 godziny. Naciśnij "Start" i przeprowadź sprzątanie jak powyżej.
3. Ładuj akumulator 3 godziny. Naciśnij "Start"... i jak wyżej.
Od teraz akumulator ma pełną wydajność i możesz zacząć używać robota normalnie.
Cała instrukcja kalibracji aku jest też na stronie producenta: https://22eccb839e35374fb256-2040e42aee ... ctions.pdf
Przy pierwszym wyjęciu nowego robota z pudełka należy wykonać twardy reset i instalację nowego akumulatora. Wyłącz przełącznik "on/off" co jest pod pojemnikiem na kurz na 3-5 minut. Włącz go ponownie. Wciśnij raz przycisk "Start" aby podświetlić ekran. Przejdź do "Menu" --> "Support" --> "NEW BATTERY". Aby uzyskać pełną wydajność wykonujesz 3 pełne ładowania i 3 pełne rozładowania akumulatora. Jeśli tego nie zrobisz, akumulator nie uzyska pełnej wydajności (w tym modelu: 45 minut pracy).
Instrukcja przeprowadzania kalibracji wg support teamu (live chat room na stronie neatorobotics.com):
1. Ładuj 6 godzin, po czym naciśnij przycisk "Start" i przeprowadź tyle cykli sprzątania aż wyświetlacz pokaże "Low battery". W między czasie nie ładuj i nie pozwalaj robotowi doładowywać akumulatora (odłącz stację dokującą z sieci).
2. Ładuj akumulator 3 godziny. Naciśnij "Start" i przeprowadź sprzątanie jak powyżej.
3. Ładuj akumulator 3 godziny. Naciśnij "Start"... i jak wyżej.
Od teraz akumulator ma pełną wydajność i możesz zacząć używać robota normalnie.
Cała instrukcja kalibracji aku jest też na stronie producenta: https://22eccb839e35374fb256-2040e42aee ... ctions.pdf
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02
Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią
Ślicznie dziękuję za odpowiedź. Tym razem otrzymałem wynik 55 min. cały czas na krótkim dywanie. 3x posprzątał jeden pokój 22m.
Przeszukałem ponownie wszystkie dokumenty od Neato i nie było informacji które podałeś. A szkoda. Jedynie, że pierwsze ładowanie powinno trwać minimum 12h.
Ogólnie załączona instrukcja jest biedna.
Faktem jednak jest, że po rozpakowaniu bateria była rozładowana, co na pewno było niekorzystne.
Przeszukałem ponownie wszystkie dokumenty od Neato i nie było informacji które podałeś. A szkoda. Jedynie, że pierwsze ładowanie powinno trwać minimum 12h.
Ogólnie załączona instrukcja jest biedna.
Faktem jednak jest, że po rozpakowaniu bateria była rozładowana, co na pewno było niekorzystne.
Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią
Witam, kolejna awaria mojego Neato Signature, trochę dziwnie to wygląda. Ekran wyświetla komunikat o rozładowanej baterii, po czym gaśnie by ponownie się załączyć z tym samym komunikatem plus charakterystyczny sygnał dźwiękowy. I tak bez końca. Bateria nie może się doładować. Dzień wcześniej wszystko grało, stąd moje zaskoczenie na tak gwałtowne rozładowanie akumulatorów. A może siadł zasilacz? Jeżeli jednak to baterie to może są dostępne zamienniki litowo-jonowe, które łatwiej znoszą upływ czasu. Mam w szafie starego Samsunga Navibot, który na czas usunięcia awarii w Neato wrócił do łask, bez problemu - 0,5h ładowania i buja się jak dawniej.
Proszę o podpowiedź w sprawie.
Proszę o podpowiedź w sprawie.
Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią
No cóż, czyżby forum umierało ... w każdym razie oddałem sprzęt do naprawy, oto werdykt: Baterie są sprawne, kilkadziesiąt minut działania to całkiem sporo. Stacja ładująca również sprawna. Do wymiany jeden z czujników stykowych oraz główna przyczyna usterki – przycisk „START”. I ZNÓW WSZYSTKO GRA. Poza 3 drobnymi awariami (koszt naprawy łącznie około 500zł.) odkurzacz praktycznie zasuwa codziennie już 4 rok.
- barbapuppa
- Robot Master
- Posty: 3210
- Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
- Lokalizacja: Kraków
Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią
Najważniejsze, że udało się rozwiązać problem.
A ile kosztowała Cię ta konkretna naprawa?
A ile kosztowała Cię ta konkretna naprawa?
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268